gryttner.blogg.se

livet bara.

Publicerad 2013-08-28 23:14:43 i Allmänt

Världens längsta dag håller på att ta slut, skönt. Den började med några timmar på körskolan, köttade teoritest och det börjar gå bättre. Kanske kan jag klara det ändå. Fortsatte dagen med au pair-förberedelser, snart snart kan jag skicka iväg alla papper, den här veckan ska jag skicka iväg allt. Sedan är det bara körkortet som fattas. På eftermiddagen hade jag körlektiton, lilla provet. Alltså ungefär en uppkörning, fast på låtsas. Det gick åt helvete, faktiskt. Om jag hade haft uppkörning på riktigt hade jag kuggat. Så det var ju tur att det var på låtsas. Blev en aning nedstämd och besviken efteråt men nu har jag bestämt mig för att det gick som det gick och det kan ju bara gå bättre. Har lite tid kvar att träna, några repetitionslektioner. Nu jävlar. Jag ska ta det där jävla kortet. 
 
Har även hunnit att söka lite jobb idag. Klappar mig själv på axeln nu för att jag bara har gjort duktiga saker. Och så har jag skypeat med finaste Line som har flyttat till Uppsala. Åh det verkar vara så mysigt. Blir mer säker på att jag faktiskt vill plugga en vacker dag, blir så himla sugen på studentlivet, och så tycker jag faktiskt om att plugga. Fast å så glad jag är att jag inte började gymnasiet nu. 
 
Inatt flyttar Linda. Till Afrika. Det känns lite jobbigt i hjärtat. Eller väldigt jobbigt känns det. 
 
Imorgon väntar mer körplugg och så ska jag träffa min kära kusin Ebba. Ska bli mysigt, det var så länge sedan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela